Florence,
Biblioteca Nazionale Centrale, Conventi sopressi A.1.402, fol. 54v |
Polycarpus 3.11.5
5. Ex concilio Africano.
Pervenit fama sinistra
ad magnam conventus
nostri synodum, quod etiam ipso relatu lugubre valde est satisque
universali ecclesie lacrimabile, quia quicquid patitur unum membrum,
compatiuntur omnia membra, quod quidam episcoporum
suam suorumque adulatorum voluntates magis quam sacrorum canonum vel
patrum decreta sectantes non sacerdotibus
et presbiteris
propriae diocesis decimas atque christianorum
oblationes conferre renuerunt, sed potius, quod catholicis auribus
absurdissimum est, laicalibus personis, militum videlicet sive servitorum,
vel quod adhuc gravius est, consanguinitatis
sibi gratia coniunctis inconsulte ac precipiti more concedere soliti sunt.
Quod videlicet inmanissimum nefas quam monstruosum quamque execrabile
sit, redemptori nostro eiusque sacrosancte ecclesie quam intollerabile,
omnes pene˛ utriusque testamenti pagine protestantur, in quibus
terribiliter ipse rex regum et dominus pontificum omnibus intonat dicens:
Si quis tetigerit sacerdotes meos, qui in tabernaculo meo deserviunt, tangit
pupillam oculi mei, et rursum: Omnes, inquit, filii Israel offerunt decimas
de omnibus frugibus suis ad templum Domini, quia his, qui altario
deserviunt, dedi eas, ut participentur de omnibus bonis Domini, ut orare
valeant, pro populo meo. Habemus autem ad hanc pessimam heresim
destruendam ipsam veritatem in evangelio dicentem: Dignus est operarius
mercede sua. Quod alius evangelista evidentius dicit: Dignus est operarius
cibo suo. Unde apostolus: Qui, inquit, altario deserviunt, de altario
participentur. Sunt quippe presbiteri sors specialis Dei, et ipse
hereditas eorum, pro cuius amore atque honore arma deposuere secularia,
ut ipsum habere mererentur patrem atque defensorem, dicentes cum
propheta: Quis adversarius meus este? Accedat ad me. Ecce Dominus auxiliator
meus, ideo non sum confusus. Quapropter placuit unanimitati vestre, ut in
unum convenientes comitati et preventi gratia spiritus sancti, sine quo
nichil facere possumus, quod divinitati placitum sit, uno ore eodemque
consensu vigorabiliter censemus, ut si
quis amodo episcopus
inventus fuerit huius divini precepti transgressor, inter maximos hereticos
et antichristos non
minimus habeatur. Et sicut sancta Nicena synodus de simoniacis
hereticis omnino
censuit, et qui dat episcopus, et qui accipiunt ab eo laici sive pretio sive
benefitio,
aeterni incendii ignibus
deputentur et a sancte ecclesie corpore utpote inutilia sarmenta
evangelica falce precidantur, quatenus arescant. Ad hec tota synodus: Ut hec inquit, spiritu sancto auctore fiant, qui nos congregari voluit,
ad confirmandam legem mandatorum suorum simul ista fieri sancimus, et ut
ascendat fumus huius rei prevaricatorum eorumque tormentorum in secula
seculorum. Responsumque est ab omnibus: Amen amen, fiat fiat.
Gratian II included
Pervenit ad nos fama
sinistra at C.1 q.3 c.13 with the rubric "Item Gregorius VII" but the
canon is not in Gregory's letters or conciliar canons. At some
point the text above was edited and excerpted to create Pervenit.
The edited version is found only in the Collection in Three Books
(1111-1124) and the Collection in Nine Books (ca. 1125).
The long version above can be found in Polycarpus 3.11.5
Caesaraugustana and Augumented, Collectio Ambrosiana,
Collectio Pragensis. |